بیا تا برویم .......

اي دوست به لب دريا دردانه كجا يابي در كام نهنگان رو گر می طلبی کامی

سفر به دبی (بار دوم)

ما ظهر رسیدیم هتل و اتاقامونو تحویل گرفتیم تو طبقه دوم بود اومدیم پایین برای نهار دو سه مدلی غذا داشت بد نبود نهار خوردیم و برای عصر برنامه سیتی تور رو داشتیم سر ساعت چهار یک بنز ون اومد دونبالمون و ما چهار نفر به همراه ۵ نفر دیگه رفتیم شهر دبی رو ببنیم اول رفتیم هتل گرند حیات و بازید ار محوطه و داخل لابی هتل که قبلا دیده بودم برای همراهام جالب بود جای بعدی که رفتیم یکی از قصرهای امیر دبی بود که وقتی وارد ورودی کاخ شدیم تعداد زیادی طاوس برای خودشون آزاد راه می رفتن لیدر تور توضیح داد که اینجا ۱۰۰۰ تا طاوس هست که متعلق به امیر دبی می باشد و همه تربیت شده می باشد به طوری که وقتی امیر دبی وارد کاخ می شود همه طاوسها که او را می شناسند به ردیف در دو سمت ورودی کاخ ایستاده  و پرهایشان را همزمان باز می کنند و به نوعی به او سلام می دهند خیلی جالبه مگه نه !!!

بازدید فقط از همان طاوسهای بود و داخل کاخ ورود ممنوع بود بعد از کاخ رفتیم برج دبی كه به گفته ليدرمون آدرس پستیش مي شه كره زمين برج دبي !!!!  می گن بلندترین برج  دنیاست سری قبل که اومدم تازه داشت درست می شد و در تعجبم چطور کمتر از یک سال و نیم تونستند همچین برجی رو آماده کنند و به عنوان یکی از افتخاراتشون نشون دنیا بدن (البته تعجب من در مقایسه با طرحهای گوناگون کشور عزیزمان است که سریع آماده بهره برداری میشه مثل طرحهایی که بعد از ۳۰سال هنوز.....بگذریم )

بعد از گذشتن از یک مرکز خرید بزرگ وارد محیط بازی شدیک که یک دریاچه مصنوعی بزرگ جلومون بود و برج عظیم دبی که جلوش استوار ایستاده بود واقعا دیدنی بود و دیدنی تر از آن رقص فواره ها بود که وقتی هوا تاریک می شد گوبا هر نیم ساعت یکبار برگزار می شد و قشنگ ترین صحنه ایی که من تو این سفرم دیدم همین رقص فواره ها بود

وقتی شروع شد به نظر من مثل این بود از داخل آب آتیش در می یومد و چه حرکاتی رو که با رقص آب انجام نمی دادند  یک آهنگ عربی گذاشته بودن و فواره ها با آهنگ عربی می رقصیدند و هر از چند گاهی با صدای انفجار  تا چندین متر به هوا می رفتند باید اینجا رو دید و در سفر به دبی از دستش نداد واقعا دیدینی بود و چه جمعیتی از توریست که بیشتر اروپایی بودن و در حال لذت تماشا از این نمایش زیبا  خلاصه بعد از برج رفتیم ساحل جمیرا یکم قدم زدیم و بعدش بازدید از شهرک دانشگاهی دبی و جایی رفتیم که اسمش الان خاطرم نیست کلی آسمون خراش که می گفتند شبیه منطقه منهتن آمریکاست از اونجا هم رفتیم ابن بطوطه چون وقت کم بود قسمت آندلس رو فقط رفتیم اونجا هم رفتیم فروشگاه مکس MAX وخرید کردیم شام رو هم که با تور بود KFC خوردیم مسیر بعدی بازدید از جزایر نخل بود  که با گذشتن از یک تونل طولانی که زیر دریا بود ! وارد یکی از جزایر نخل شدیم چی ساختن این عربها به گفته لیدرمون امیر دبی کلی از این ویلاها رو به هنرپیشه ها معروف هالیود و خوانندگان و ستاره های فوتبال جهان هدیه کرده واسه جلب توریست . بیشتر ویلاها همچنین آسمون خراشها که دیدیم خالی بود و کلا نسبت به دفعه قبل دبی خلوت تر شده بود لیدرمون می گفت از تو این ویلاها شیک و مجلل از بس کسی توش نبوده از تو لوله هاش سوسک در می یاد مسیر بعدی هتل آتلانتیس بود که تازه افتتاح شده بود

و وقتی رفتیم دیدم واقعا شاهکار بود (عکسهای افتتاح هتل آتلانتیس رو اینجا http://www.asriran.com/fa/news/57884 ببینید.) تو لابیش یک مرکز خرید بزرگ وجود داشت و وسط اون آکواریومی عظیم که مثل شهر افسانه ایی آتلانتیس که زیر آب قرار داشت بازسازی شده بود و انواع ماهی ها ی بزرگ و کوچک و یک کوسه عظیم جثه توش می دیدی بسیاری از اتاقهای این هتل دیوارش همون دیوار شیشه ایی آکواریومه  ...

عکسهایی بیشتری از هتل رو می تونید اینجا ببیند دوستانhttp://www.anjir.com/news/show_detail.asp?id=499 بسیار تحسین برانگیزه حتما دیدن هتل آتلانتیس تو برنامتون بذارید خط مترو دبی هم شما رو مستقیم به اینجا میاره در ضمن هتل آتلانتیس یک پارک آبی باحال هم داره که پیشنهاد می کنم در صورتی که واید وادی رو قبلا رفتید سری بعد حتما پارک آبی آتلانتیس رو امتحان کنید . در ضمن هزینه اقامت تو این هتل زیبا و مجلل معقول و مناسبه .

مسیر بعدیمون امارات مال Mall of the Emirates بود که یک مرکز خرید بزرگ آمریکایی بود و پیست اسکی سرپوشیده  دبی  با برف طبیعی !! تو اینجا بود

چون وقت کم بود بازدید ما فقط از همون پیست اسکی بود که در نوع خودش بی نظیر بود در یک کشور برهوت عربی همچین پیست اکسی مجهزی چند تا عکس گرفتیم و اومدیم بیرون تو برنامه خودمون با پیشنهاد یکی از ایرانیهای مقیم دبی قرار بود برای شب ۱۱ به بعد بریم برای رقص تفریح به جایی به اسم مینا سیاهه که خیلی تعریفشو می کرد و می گفت جای باکلاسی که هر کسی نمی ره ما چون خسته شده بودیم نرفتیم و هر هفته هم یک بار برگذار می شه . ولی بعدش پشیمون شدیم نرفتیم چون اصلا جای مناسبی برای اینکه با همسرامون بریم و برقصیم پیدا نکردیم محیط دیسکوها دبی هیچ مناسب نبود ما هم نرفتیم . از دوستان اگه کسی مینا سیاهه رو رفته لطف کنه برامون تعریف کنه . خلاصه روز اول ما تموم شد و برگشتیم هتل . از سیتی تور خوشمون اومد و به مبلغش می ارزید  (نفری ۱۰۰ درهم) چون همه جارو دیدیم و روزهای بعد برنامه دست خودمون بود .

فردا صبح بعد از صبحانه ۴ نفري رفتيم پارك آبي وايد وادي همسر دوستم از آب مي ترسيد و به اصرار من اومد پارك شلوغ بود بعد از عوض كردن لباسهامون( خانم ها در صورتی که نخواهنداز مایوهای باز استفاده کنن می تونن  لباس شنا پوشیده بپوشند و تو اونجا ممانعتی نمی کنند) .رفتیم و سوار تیوپ های دو نفری شدیم و با فشار آب کل پارک رو بالا و پایین می رفتیم خیلی هیجان انگیز بود مخصوصا واسه همراهام که بار اول بود می یومدن خیلی جذاب بود و بهشون خوش می گذشت ولی برای خودم اون جذابیتی که سری اول داشت الان نبود ولی خوشحال بودم که به بقیه خوش می گذره و یک خاطره خوب براشون باقی می مونه . سوار اون سرسره آبی وحشتناک هم فقط خودم شدم خلاصه تا عصر همونجا بودیم و بعد برگشتیم هتل .

رفتیم همون نزدیک هتل شام خوردیم خانم های خسته بودن رفتن خوابیدن و من و دوستم رفتیم دور زدن کلا قدم زدن تو شهر رو دوست دارم با هم نایت کلاب چند تا هتل رو رفتیم بیشتر هتلها ورودی ندارند ولی اگه بخوای بمونی باید چیزی برای خوردن سفارش بدی از بارها و دیسکوهای مختلف که رفتیم خوشم نیومد مخصوصا نایت کلابهای ایرانی که از اوضاع و احوال  هموطنام متاسف و ناراحت شدم!!!!.

دیسکو هایی رو دوست دارم که آهنگهای انرژیک بزنند و همه در حال رقص و شادی باشند ولی تو چند جایی که رو دیدیم دو سه نفری وسط می رقصیدن و هی عوض می شدند و بقیه نشسته بودن و......

تو برناممون قصد داشتيم بريم نمايشگاه طراحي و دكوراسيون داخلي INDEX  و كارت هاي ورود به نمايشگاه رو هم از قبل از اينترنت گرفته بوديم  ولي خانمهاي عزيز رفتن به مراكز خريد رو ترجيح دادن و به اصرار اونها از رفتن منصرف شديم . پياده از هتل رفتيم مركز خريد ريف مال كه سري قبل جنسهاي شيكي رو ازش خريد كرده بودم . يك 20 دقيقه ايي راه بود خانمها يك چند تا لباس مجلسي خريدن . تو ريف مال Reefmall لباسهاي شيك مي تونين پيدا كنين  مخصوصا تو فروشگاه سپلاش اونجا  ولي فكر نكنيد ارزونه قيمتاش بد نيست . در ضمن يك هوم سنتر HOME CENTRE بزرگ هم تو ريف مال شعبه داره كه وسائل خونه قشنگي از هر چيز كه فكرشو كني توش پيدا مي كنيد. بعد از ريف مال رفتيم ميدان جمال و فروشگاه دي تو دي بر عكس من كه از دي تو دي اصلا خوشم نمي ياد ولي همراهاي عزيزم باب ميلشون بود و كلي خريد از كيف و كفش و لباس گرفته تا... خمير دندون !!! دست پر از دي تو دي اومديم بيرون شما تو دي تو دي و فروشگاهاي مشابه اون جنسهاي چيني  مي تونيد پيدا كنيد كه به نسبت قيمتاش هم باب ميل خيلي از ايرانيهاست قدم زدن تو فروشگاه دي تو دي به آدم حس اينو مي ده كه تو ايران عزيز در كنار هموطناشه چون همه ايراني بودن و عاشق خريد... مسير بعدي گيف ولج بود كه سري قبل من كلي خريد خوب ازش داشتم ولي اين سري كه جاش عوض شده بود هيچ به درد نمي خورد. شام كنار خيابون رفتيم شاورما خورديم و برگشتيم هتل .

امروز روز آخر كه دبي هستيم و فردا ساعت 11 صبح مي ريم ايران. صبح رفتيم شارجه كه خيلي نزديكه و فقط از فروشگاه مكس تونستيم خريد كنيم . كلي خريد خوب كه از خريدهامون راضي بودم  . بعد از ظهر هم رفتيم لمسي پلازا lamcyplaza كه يك مركز خريد بزرگ و شيك بود ولي قيمتاش بالا بود طبقه همكف هم انواع رستورانهاي كشورهاي مختلف و زنجيره ايي شعبه داشتن كه خوب بود غذاشون. آخر شب هم رفتيم الغرير كه نزديك به هتلمون بود و آخرين خريدها رو هم تند تند از اونجا كرديم كه اونم فقط از شعبه مكس بقيه گرون بود. و برگشتيم هتل شب آخر گفتيم بريم ديسكو هاي خود هتل كه وقتي رفتيم ديديم اصلا جاي خانوادگي رفتن نيست و برگشتيم اتاق خوابيديم .

دبي شهر مدرن و پيشرفته اي بود و براي هر سليقه ايي برنامه ايي وجود داشت. تو سفر به دبي بهمون خيلي خوش گذشت . و براي يك بار رفتن واقعا مي ارزيد .